miércoles, 27 de mayo de 2015

Músics

ALEXANDRE CERDÀ
“La professió de músic està valorada, però com al futbol, el davanter és una estrela i els defenses són menys coneguts”
Catedràtic de Tuba al Conservatori de Música "G.Martucci" di Salerno (Itàlia). Hi Ha col·laborat amb les més importants orquestres simfòniques i teatres lírics italians com l' Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI>> di Torino, l’Opera di Roma , San Carlo di Napoli, Maggio Musicale Fiorentino, la Scala di Milano sota la direcció de V.Delman, G.Sinopoli, R.Muti, L.Maazel, G.Pretre, R.Fruhbek De Burgos...
Molt actiu també amb el Jazz i la música popular, ha participat en dues edicions del Festival Umbria Jazz amb la Tribunal Mist Jazz Band . És membre fundador de l’Ipse Dixie Jazz Band . També hi ha col·laborat amb l'Orchestra Jazz del Conservatorio San Pietro a Majella di Napoli.
Ha editat el mètode per tuba << La tècnica della Tuba- Flexibilitat>> i l'obra <<Sueño>>. Tambè ha participat a nombroses gravacions discogràfiques amb: Gino Paoli, Nicola Ferro, Vinko Globokar, Daniele Sepe….
ELS INICIS: “La meua mare em va a apuntar a música a casa de Carlos Revert, desprès Carlos va ser nombrat mestre de la Banda i vaig pasar a l’escola de la Banda. Poc després, vaig rebre la tuba, que en principi no m'agradava molt ja que em feia molta vergonya. Tenia tan sols 11 anys. Però em va ajudar la motivació de Carlos R. i de Jose M° Bru i dels  components de la banda que sempre em deien : "com van els estudis.., xe!! quin baix que tenim, continua que tu viuràs d'açò ..." I finalment, axì ha sigut. No puc deixar fora els meus pares, que encara que no estaven massa convençuts  que la música fora el meu futur, m'han ajudat sempre moral i economicament. Tampoc oblide mai les llàgrimes del meu avi Vicent Belda que , cada vegada que hem demanava que li tocara  alguna cosa, em deia: "És que el fas parlar a eixe baix...”
LA PROFESSIÓ: “Amb el món musical tambè passa que hi han una sèrie d'instruments estreles i altres que costa molt fer-los conèixer”
EL TREBALL DE MÚSIC: “Quan treballava amb les Orquestres era com estar a una "fàbrica" amb els seus horaris diaris de 6 hores i un dia de descans. Tot i això,  fas la feina que t'agrada i els ànims són diferents pero el pitjor era  la presió psicològica de tocar davant d’un públic i sovint també amb el crític musical. El treball no s’acabava al teatre, si no que te n’anaves a casa i continuaves estudiant . Actualment,  al Conservatori és més relaxat. Són menys hores setmanals i tens temps per estudiar i preparar les classes sense estrés. Ara tinc molt més temps lliure . Soc ric de temps lliure"

CADA VEGADA MÉS I MILLORS. “A Espanya, com a Italia, el nivell competitiu dels músics és  cada vegada major. Hi ha més informació , és mes fàcil eixir a l ‘estranger a estudiar, hi ha més moviment i intercanvi entre els propis mestres “
ELS REFERENTS. “A  M° Miguel Navarro Carbonell el vaig conèixer al curset de Torrent l'any 1988 i deprés anava a Madrid a fer lliçò amb ell privadament. També ha segut important en la meua formació el mestre rus Vlademir Delman que em va ensenyar a saber estar i tocar a una Orquesta sinfònica amb un màxim respecte per la música, el compositor, el director i els musics...”
MAIG MUSICAL: “Mai com en aquests últims anys el poble  havia gaudit, no sols d'una proposta musical com el Maig Musical, si no  també d’una oferta cultural, lúdica i social fantástica, que em fan sentir orgullós de ser agullentí”

JOSÉ A. CASANOVA
“La música és una forma d’entendre la vida”
Naix a Agullent en 1979. Comença els seus estudis a l'Escola de Música “Amanci Amorós Sirvent” d'Agullent, després continua els seus estudis al Conservatori d'Ontinyent i finalitza el Grau Superior al Conservatori “Joaquin Rodrigo” de València amb les més altes qualificacions.
Ha realitzat cursos de perfeccionament de clarinet i estudiat amb J. Luís Estellés, Carlos Gil, Eric Hoeprich, Miguel Espejo, Enrique Pérez, Fabrizzio Meloni, Antony Pay, Philippe Cuper, Toni Ribera, Vicent Alós, Rafael Albert, entre d'altres i de forma especial amb Jose Vicente Herrera (Solista de l'Orquestra de València)
Des de 2005 és professor de clarinet a l'Escola de música “Amanci Amorós Sirvent” d'Agullent així com també ha impartit classes a les escoles de l'Agrupació Musical la Banda d'Alfarrasí i de Rafelbunyol, i als Conservatori Professional d’Oliva, Ontinyent, la Vall d’Uixó, Denia, Elda i actualment al Conservatori Professional d’Alacant.
Ha actuat amb l'Orquestra de València sota la direcció dels mestres Yaron Traub, Pinchas Steinberg i Miguel Angel Gómez Martinez. Forma part del Quartet de Clarinets “A Tempo”.
Estudia direcció de banda a l’Escola Musical de la Vall d’Albaida amb Jose Rafael Pascual Vilaplana, Ramon García i Tomas Gilabert.
* ATRACCIÓ PER LA MÚSICA. “Jo crec que no l'he elegida jo, sinó que m’ha elegit ella a mi. No recorde ben bé quan vaig començar a interessar-me, però sempre he tingut la impressió que un dels meus Mestres va tenir la culpa, i ell és Toni Ribera. Quan vaig acabar el Batxillerat, vaig optar per fer Informàtica. Prompte em vaig adonar que el que volia fer era música... i la resta va sorgir sol”.
*AMBIVALÈNCIES. “Dir si la música és una professió poc o molt valorada, la resposta seria: sí i no. Les dues coses alhora perquè encara em trobe massa vegades amb reaccions contràries a què la gent estudie únicament música, com si fóra poc”.
*LES PARTICULARITATS. “La música és una forma d’entendre la vida. A mi personalment m’aporta moltíssim, sobretot el tracte amb els més menuts, amb els meus alumnes. Sóc molt fan d’un documental, que es pot veure al youtube, d’un director d’orquestra nord-americà, de nom Benjamin Zander, on valora la felicitat depenent de quanta gent  del seu voltant aconsegueix fer que li brillen els ulls. Jo, a més, també la valore pels que aconsegueixen ficar-me a mi aquestos ulls brillants. I he de dir que tant la Banda, i en especial la Bandeta, com els meus alumnes , ho aconsegueix moltes vegades”
* RES ÉS FÀCIL. “De vegades enyores un poc una clara estabilitat de treball, però crec que ara com ara, totes les professions són ben complicades, no importa massa la rama a la que et dediques”
* ELS DE CASA. “No me'n vaig massa lluny a buscar els meus referents. Hi ha dos Mestres que m’han marcat moltíssim: Toni Ribera, que com he dit abans va aconseguir que em prenguera més seriosament la música i que l’ estimara, i José Vicente Herrera, exemple d’humiliat, saber fer i un músic excepcional. Tenim i tinc la sort de comptar amb grans referents ací al poble: José María Brú  i  Carlos Revert,
* MAIG MUSICAL. “A mi em sembla que una iniciativa com el Maig Musical no acaba de tenir la repercussió que mereix dins de les activitats culturals del poble. De vegades trobes concerts amb molt poc públic. Sobretot músics, que no valoren tot el que aquest cicle ha sigut capaç de portar-nos ací a Agullent.
Quan realment te n’adones de la importància de cicles com aquest, és quan ho comentes fora i els teus companys es queden bocabadats en assabentar-se del que s’està programant a Agullent”.

Licencia Creative Commons
Maig Musical 2015 por Curs de Formació Diputació se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional.

No hay comentarios:

Publicar un comentario